Wikipedia

Hakutulokset

tiistai 3. marraskuuta 2015

Arkijuttuja Dublinissa :)

Heipsan! Olen nyt asunut viikon Dublinissa, se ei poikkea hurjasti elämästä Suomessa, mutta eroja on kuitenkin paljon. Tarkoitan nyt ihan arkisia asioita kuten ruokaa, siivousta, liikennettä jne.

Aloitan ruuasta, hehhe :D



Aamulla vaihtoehtojani ovat paahtoleipä, murot, hedelmät tai jugurtti. Juotavaksi tarjotaan teetä tai kahvia. Kuullostaa ihan perus aamiaiselta mitä Suomessa syödään, varsinkin nuo murot ja hedelmät, mutta täällä paahtoleivän päälle vaihtoehtoina ovat voi, marmeladi tai nutella. Jo parin päivän jälkeen kävimme Mirkan kanssa ostamassa sulatejuustoa ja salaattia sillä pelkkä voi leivän päällä ei vain toimi minulle, ja marmeladi on ainakin minun makuuni liian makeaa. :D
En ole täällä törmännyt myöskään kahvinkeittimeen vaan kahvi tehdään ns. Pikapuruista? En tiedä miksi sitä kutsutaan mutta varmasti ymmärrätte, lusikallinen puruja sekoitetaan kuumaan veteen. Itse olen juonut täällä teetä ja jättänyt kahvin kokonaan pois. En vieläkään ole selvillä mitä teetä se on, mutta se on hyvää, varsinkin kun lisää sekaan hiemanmaitoa :).

Sitten seuraava ateriani - töissä ns. Aamutauolla... lisää paahtoleipää + teetä. (luulen että en syö paahtoleipää hetkeen kun palaan Suomeen) xD

Lämpimän ruuan saan töissä n klo 13 aikaan. Pääruoka-aine vaihtelee paljon, mutta lisukkeeksi olen koko viimeviikon saanut perunamuussia ja keitettyjä porkkanoita, parsakaalia ja kukkakaalia.. Salaattia minulla on kova ikävä! Täällä siis syödään kasviksia mutta ei salaatti muodossa.

Illallinen minun ja Mirkan pitää tehdä itse, se vaihtelee mitä syömme mutta silloin paahtoleipä tai porkkana eivät kuulu listalle :D

Se syömisestä!

Kerroin jo aikasemmin että hygienia taso töissä ei ole samalla tasolla kuin Suomessa. Ei se ole kotonakaan kummempi :D Olin tänään aivan pulassa kun tiskasin astioita ja minulla oli vain fairy pesuaine ja tiskirätti/pyyhe... nyt arvostan tiskiharjaa suuresti!! Täällä ei siis missään käytettä tiskiharjaa koska sellaisia ei ole. Ihaninta on se kun samaa pyyhettä voidaan käyttää pöytien ja tasojen putsaukseen tai kun pyyhe on kuiva siihen kuivataan kädet ;(
Täällä oppii katsomaan asioita niin uudella tavalla!

tiskausvälineeni...


En ole myöskään tottunut siihen, että täällä kävellään sisällä kengät jalassa. Se ei vain oo lmun juttu! :D Kävin ostamassa sisäkengät itselleni viimeviikolla jotta olo olisi vähän mukavampi!



Tälläinen pikapäivitys tähän päivään! Loppuviikosta kirjoittelen asioita työpaikastani. Yritän saada mahd paljon kuvia, mutta se on hankalaa :(



Terkkuja Dublinista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti